1402-09-11 13:26
441
0
87710
چهره واقعی انقلاب اسلامی در تشییع شهید «تولی»؛

جامعه متعهد و اهل معرفت «سیره شهدا» را عملی می‌کند

یک استاد دانشگاه با اشاره جوشش انقلابی مردم گلستان در تشییع پیکر شهید تولی گفت: جامعه متعهد و اهل معرفت «سیره شهدا» را عملی می‌کند.

ولی‌الله شهابی امروز در گفتگو با خبرنگار پایپاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با اشاره به حضور باشکوه مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان گلستان در تشییع پیکر شهید غلامعلی تولی و مهمترین رسالت مردم، مسئولان و جامعه دانشگاهی در پرداختن به سیره شهدا اظهار کرد: شهدای مدافع حرم نماد چهره واقعی انقلاب اسلامی هستند، جامعه متعهد و اهل معرفت «سیره شهدا» را عملی می‌کند.

وی افزود: سال‌های گذشته در منطقه جریانی دست پرورده آمریکا با عنوان داعش شکل گرفت، پدیده‌ای بود که یک نگاه جهان‌بینی در سطح اسلام داشت تا بتواند جریان اسلام را در مسیر انحرافی قرار دهد و کاری که در اسپانیا اتفاق افتاد و تا هفتصد سال مردم از اسلام واقعی دور بودند را تکرار کند.

این استاد دانشگاه توضیح داد: استکبار جهانی تلاش کرد شکل جدیدی از اسلام با عنوان اسلام خشونت و اسلام خونریزی ارائه کند اسلامی که با مبانی میراث فرهنگی مخالف است و با ایجاد داعش نیز تلاش کرد تا آثار فرهنگی را از اسلام پاک کنند.

شهابی گفت: می‌خواستند چراغ آثار فرهنگی را مخصوصا آنجایی که منشا تاثیر برای جهان اسلام است مانند کربلا، سوریه و سایر اماکن مذهبی را خاموش کنند در حالیکه اینها باعث حیات انقلاب اسلامی در منطقه است.

وی با بیان اینکه عتبات مقدسه منشا جوشش و رویش است، افزود: استکبار نابودی اماکن مذهبی را در دستورکار قرار داده بود که جمهوری اسلامی با ابتکاری که توسط قرارگاه قدس انجام داد توانست هسته‌های مقاومت را در اقصی نقاط جهان سازماندهی و نقشه استکبار را در هم پیچید.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه قرارگاه قدس توانسته با تقدیم شهدای مقاومت این حرکت استکبار را در نطفه متوقف کند، گفت: این شهدا در واقع برای حیات مجدد تاریخ اسلام جان فدا شند و نمایش واقعی چهره اسلام هستند، شهدا برای اعتلای فرهنگ اهل‌بیت (ع) رفتند تا فرهنگ حسینی و زینبی بماند و در این راه به فیض شهادت رسیدند.

شهابی با تاکید بر اینکه جامعه علمی و دانشگاهی باید در خط مقدم تداوم راه شهدا باشد، افزود: از جامعه ایمانی، روشنفکری، متعهد و اهل معرفت چیزی جز ورود به میدان در تبیین حرکت انقلابی انتظار نداریم جامعه دانشگاهی باید همواره جلودار باشد و رسالت سنگینی در این زمینه بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: رسالت جامعه دانشگاهی، بسیج دانشجویی، جامعه روشنفکری در دانشگاه و جریاناتی که مدعی ارزشه‌ا و تفکر اسلامی و انقلابی هستند این است که در راستای تداوم راه شهدا قدم‌هایی بردارند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.